Logo Text

Öğrenci Vizesine Başvuru

1. Kabul aldığınız okul, siz o okula gideceğinizi teyit edince F-1 vizesi için I-20 formunu veya J-1 vizesi için DS-2019 formunu adresinize yollayacaktır. Bu formu, vize görüşmenize mutlaka götürmeniz gerekmektedir.

2. Vize görüşmesine gittiğiniz zaman pasaportunuzun en az 6 ay geçerlilik süresi olmalıdır. Bu işlemi vize başvurusundan önce yapacaksanız, öğrenci olarak pasaport almanızı ya da uzatmanızı öneririz. Bunun için, ya öğrenciliğiniz bitmeden ya da Amerika’da kabul aldığınız okuldan gelen I-20 veya DS-2019 belgesi ve istenilen diğer evraklar ile birlikte Milli Eğitim Bakanlığı’ndan Özel Öğrenci Statüsü alıp, bu statü ile Emniyet Genel Müdürlüğü’nde masrafsız olarak pasaportunuzun süresini uzatmanızı öneririz.

3. I-20 veya DS-2019 formu ile birlikte gelen SEVIS (Student and Exchange Visitor Information System)  formunu dikkatle okumalısınız. Formunuzun üzerinde belirtilen SEVIS numaranızla, www.fmjfee.com adresinden kredi kartı ile SEVIS ücretini ödemeniz ve makbuzunu yazıcıdan çıkarmanız gerekmektedir. Ödemeyi vize görüşmenizden en az üç gün önce yapmanız, ödemenin sistemde gözükmesi açısından önemlidir.

4. Ankara’daki Büyükelçilik veya İstanbul’daki Konsolosluktan randevu alabilmek için, öncelikle https://ceac.state.gov/genniv/ adresinden vize başvurusu yapmak istediğiniz şehri seçmelisiniz. Daha sonra bu adreste bulunan DS-160 elektronik vize başvuru formunu doldurarak kişisel bilgileriniz ve barkod onay numarasının olduğu onay sayfasını (Confirmation Page) basmanız gerekmektedir. Daha sonra, vize başvuru ücretini ödemeniz ve teslimatın yapılabileceği PTT şubesini seçmeniz gerekmektedir. Vize başvuru ücreti olan 160 Amerikan Doları’nı ödeme seçenekleri hakkında detaylı bilgiye https://usvisa-info.com/ adresinden ulaşabilirsiniz. Vize randevusu alma ile ilgili detayları turkish.turkey.usembassy.gov/adim_1_randevu.html adresinden öğrenebilirsiniz.

5. Vize başvuru randevuları 850- 252 6355 numaralı telefondan da yapılabilmektedir. Başvuru sahipleri çağrı merkezini arayarak kredi kartıyla da vize başvuru ücretini ödeyebilmektedirler.

6. turkish.turkey.usembassy.gov/adim_2_fotograf.html adresinde ayrıntılı olarak anlatılan şekilde fotoğraf gerekmektedir. Bu fotoğrafı forma iliştirebilir, eğer problem yaşarsanız yanınızda vize görüşmenize götürebilirsiniz.

Öğrenci Vizesine Başvuru 7. Vizeye başvuru süreci ile ilgili detaylı bilgi ve başvuruda götürmeniz gereken belgeler ile ilgili olarak http://turkish.turkey.usembassy.gov/adim_7.html adresini ziyaret edebilirsiniz.

8. Görüşmeniz sırasında elektronik olarak parmak iziniz alınacaktır. Ellerinize krem sürmeden gitmeniz tavsiye edilmektedir, aksi takdirde parmak izinizin alınması zorlaşıp, süreç uzamaktadır.

9. Görüşmenizde İngilizce ya da Türkçe konuşabilirsiniz. Amerika’da bulunma amacınızı ve Türkiye’ye geri dönme sebeplerinizi anlatmak için görüşmenizde 3-5 dakika kadar zamanınız olacaktır. Öğrenci olarak gideceğiniz için bir süre İngilizce konuşmanız istenebilir.

10. Vizeniz, aldığınız takdirde, görüşmenizden sonra pasaportunuz ile birlikte başvuru aşamasında seçtiğiniz PTT şubesine gönderilecektir. Eğer, bir başkası ile isim benzerliği olma ihtimali varsa, yapılacak idari işlemler en az birkaç ay sürebilmektedir.

11. Vize talebi kabul edilip vize alan kişilerin Amerika’ya seyahatlerinde ve Amerika’da bulundukları sürede, mutlaka pasaportları ile I-20 veya DS-2019 formunu birlikte taşımaları gerekmektedir. Amerika’daki öğrencilik süreleri sırasında Amerika’ya giriş çıkış yapacak olanların yabancı öğrenci danışmanlarının imzasını almaları gerekir. Aksi takdirde, Amerika’ya tekrar giriş yapılmasında zorluk çıkabilir.

12. Vize alınması, Amerika’ya girişin garantisi değildir. Ülkeye girişte tekrar kontrolden geçilir, görevliler pasaporta, I-20 veya DS2019 formuna ve diğer evraklara bakarak, daha önce kanunlara aykırı davranış olmadığı takdirde ülkeye girişe izin verebilirler.