Yabancı Dil Öğretim Asistanlığı Bursu
BURS BAŞVURUSU
KAPALI
SON BAŞVURU TARİHİ
-
BURS SÜRESİ
1 akademik yıl
BURS KATEGORİSİ
Profesyonel Gelişim
Yabancı Dil Öğretim Asistanlığı (FLTA) Programı, kariyerlerinin başındaki (7 seneden fazla öğretmenlik deneyimi olmayan) İngilizce Öğretmenliği ve benzeri alanlardan mezun olan bireylere yönelik dokuz ay süreli bir burs programıdır. İlgili diğer alanların listesi için lütfen tıklayınız.
FLTA Programı, ABD’deki üniversitelerin yabancı dil eğitiminin kalitesini arttırmanın yanı sıra, yabancı ülkelerden gelen İngilizce öğretmenlerinin öğretim becerilerini geliştirmelerine, İngilizce dil seviyelerini yükseltmelerine ve Amerikan toplumu ve kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Yabancı Dil Öğretim Asistanları, Amerikan üniversitelerindeki Türkçe dil eğitimi programlarında öğretim asistanı olarak görev yapacaklardır. Öğretim asistanlığı haftada 20 saate kadar olan çalışmayı kapsamaktadır. Buna ek olarak, asistanlık yapılan kurumlarda İngilizce Öğretimi ve/veya Amerikan Kültürü Çalışmaları alanlarında, her dönem iki ders alma zorunluluğu bulunmaktadır. Derslere dinleyici olarak (“audit”) katılmak mümkün olduğu gibi, kredili olarak da ders alınabilir. Bu programın sonunda diploma alınmayacaktır.
Yabancı Dil Öğretim Asistanlarından, Türkçe dersi verme görevlerinin yanı sıra Türkçe Konuşma Kulübü düzenlemeleri, ders dışı aktivitelere ve sosyal yardım projelerine katılmaları beklenmektedir.
Yabancı Dil Öğretim Asistanları aylık burs alacaklardır. Bunun yanı sıra, kaza ve hastalığa karşı sağlık sigortaları yapılır ve gidiş-dönüş uçak bileti için destek sağlanır. Programa ev sahipliği yapan Amerikan üniversiteleri öğrenim ücreti muafiyeti sağlayarak alınması gereken dersler için asistanlara destek olmaktadır.
Yabancı Dil Öğretim Asistanları, Ağustos 2025 tarihinde görev yapacakları üniversitelere gitmeden önce çevrimiçi ortamda düzenlenecek bir oryantasyon programına katılmak zorundadır. Bursiyerler ayrıca ABD Dışişleri Bakanlığı’nın Eğitim ve Kültürel İlişkiler Ofisi tarafından organize edilen diğer etkinliklere katılarak en başarılı yabancı dil öğretimi uygulamalarını ve kişisel öğretim deneyimlerini diğer bursiyerler ile paylaşmaktadır.
Bu programa katılacak bursiyerler yanlarında eş ve/veya çocuklarını götüremezler. Bursiyerlerin program bitiminde Türkiye’ye dönme zorunluluğu vardır.
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak şarttır. Amerikan vatandaşlığı olanlar, “Green Card” sahipleri veya “Green Card” başvurusu kabul edilmiş ve yasal süreçlerini başlatmış olanlar başvuramazlar.
Başvuracak kişilerin İngilizce Öğretmenliği diplomasına sahip olmaları veya Türkiye’deki üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği bölümlerinde öğrenci olmaları ve en geç 2025 yılının Haziran ayı sonunda lisans derecesiyle mezun olacak olmaları gerekmektedir.
İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, İngiliz Dilbilimi, İngilizce Mütercim-Tercümanlık ve İngilizce Çeviribilim bölümlerinden mezun olmuş veya bu bölümlerde halen öğrenci olup en geç 2025 Haziran ayı sonunda lisans derecesiyle mezun olacak kişiler de programa başvurabilir. Ancak bu kişilerin Pedagojik Formasyon Sertifikaları sunmaları gereklidir.
Son başvuru tarihine kadar pedagojik formasyon sertifikasına sahip olmayacak adayların, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim Yönetimi, Yabancılara Türkçe Öğretimi veya Yabancı Dil (İngilizce) Öğretimi alanlarından birinde tezli ya da tezsiz yüksek lisans programına kabul almış olması gerekmektedir. Yukarıda belirtilen dört alanın herhangi birinde tezli ya da tezsiz yüksek lisans eğitimine yeni başlamış ya da başlayacak olan adaylar, bu eğitime başladıklarını ve bu eğitimin en geç 2025 yılının Haziran ayında tamamlanacağını belirten resmi bir yazıyı başvuru evraklarına ekledikleri takdirde başvuruları değerlendirmeye alınacaktır.
Türkçe Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı, Dilbilim ve Gazetecilik ve Medya bölümlerinden başvuracak adayların en az 2 yıllık öğretmenlik tecrübesine sahip olmaları gerekmektedir. Dilbilim ve Gazetecilik ve Medya bölümlerinden başvuracak adayların ise Pedagojik Formasyon Sertifikası sunmaları da gereklidir.
Başvuracak kişilerin yedi seneden fazla öğretmenlik tecrübesi olmamalıdır.
İyi derecede İngilizce bilgisi gereklidir. Bunu belgelemek için geçerli TOEFL iBT skorunun en az 79 veya IELTS Akademik skorunun en az 6 olması gerekmektedir.
* Fulbright FLTA bursumuza başvuracak kişilere TOEFL ve IELTS sınavları için indirim sağlanmaktadır.
- TOEFL IBT: Sınav ücreti üzerinden %15 indirim (Promo Code: FULBRIGHTTOEFL24) (Redemption Number: 400) https://www.tr.ets.org/toefl.html
- IELTS Akademik: Sınav ücreti üzerinden %10 indirim (İndirim Kodu: FULBRIGHT10 ) https://www.britishcouncil.org.tr/exam/ielts
Başvuran kişiler aday gösterilme ve seçilme süreci boyunca Türkiye’de ikamet ediyor olmalı ve dokuz aylık programın bitiminde Türkiye’ye geri dönüş yapmalıdır.
Adaylar, olgunluk, güvenilirlik, dürüstlük ve profesyonellik sergilemekle yükümlüdür. Başvuru ya da burs süresince tespit edilen intihal (“aşırma”) vakaları, adaylıktan çıkarılma ya da bursun sonlandırılması ile sonuçlanacaktır.
Son Başvuru Tarihi: 2025-2026 akademik yılı FLTA Programı için adayların online bir “Başvuru Paketi” oluşturmaları ve bu paketi "Başvur" butonundan erişebilecekleri başvuru sistemi (Slate platformu) aracılığıyla Komisyonumuz'a online ortamda göndermeleri gerekmektedir.
Aşağıda listelenen belgelerin en geç 1 Ekim 2024 Salı günü saat 23:59’a kadar online başvuru sistemi aracılığıyla Komisyonumuza iletilmesi gerekmektedir. 1 Ekim 2024 tarihinden sonra elimize ulaşan başvurular kabul edilmeyecektir.
Online başvuru paketinizde bulunması gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir:
1. Başvuru Formu: FLTA Programı’na başvuru formu online sistemden doldurulmaktadır. “Başvur” butonundan erişebileceğiniz online başvuru sisteminde, “Create an account” seçilerek geçerli bir e-posta adresi ile şifre belirlemek ve sisteme kayıt olmak gerekmektedir. Bu sisteme farklı zamanlarda giriş yapıp formu güncellemek mümkündür.
2. Diploma/Öğrenci Belgesi ve Transkript: Lisans ve başvuran aday için geçerli ise lisansüstü öğrenimi süresince alınan dersler, notlar ve not ortalamasını açık şekilde gösterir transkript belgesi ve diploma/öğrenci belgesi gerekmektedir. Transkript ve diploma/öğrenci belgesi, belgeyi düzenlemeye yetkili kurumdan İngilizce olarak alınmalı veya İngilizce’ye tercüme edilmiş olmalıdır. Transkriptte belirtilen not ortalamasının 4,00 veya 100 üzerinden kaça denk geldiği açıkça belirtilmelidir.
- Başvuru sahibinin bitirdiği tüm derece programları için diplomalar veya mezuniyet belgeleri, e-Devlet sistemininin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı - Mezun Belgesi Sorgulama sekmesinden barkodlu ve karekodlu olarak temin edilmeli ve online başvuru formunun “Academic Materials” sekmesine yüklenmelidir. e-Devlet sisteminden İngilizce olarak düzenlenemeyen diploma/mezuniyet belgesi, Türkçe olarak temin edilebilir.
-
Başvuru sahibinin devam ettiği tüm derece programları için öğrenci belgeleri, e-Devlet sistemininin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı - Öğrenci Belgesi Sorgulama sekmesinden barkodlu ve karekodlu olarak temin edilmeli ve online başvuru formunun “Academic Materials” sekmesine yüklenmelidir. e-Devlet sisteminden İngilizce olarak düzenlenemeyen öğrenci belgesi, Türkçe olarak temin edilebilir.
-
Başvuru sahibinin bitirdiği veya devam ettiği tüm derece programları için not dökümleri (transkriptler), Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı - Transkript Belgesi Sorgulama sekmesinden barkodlu ve karekodlu olarak temin edilmeli ve online başvuru formunun “Academic Materials” sekmesine yüklenmelidir.
e-Devlet’ten alınmayan belgelerin diplomayı, öğrenci/mezuniyet belgesini veya transkripti düzenlemek ile yükümlü yükseköğretim kurumu (üniversite) tarafından hazırlanmış ve elektronik doğrulaması Komisyonumuz tarafından yapılabilecek şekilde sunulmuş olması gerekmektedir. Elektronik doğrulaması mümkün olmayan belgeler, geçerli sayılmayacaktır.
3. İzin Belgesi: Bursa başvuran ve bir kurumda çalışan adayların, başvurularında sakınca olmadığını ve bursu kazandıklarında çalışmakta oldukları kurum tarafından izinli sayılacaklarına dair resmi onaylı izin belgesi gerekmektedir.
-
İlgili belge, kurumun antetli kağıdına imzalı ve mühürlü/kaşeli olarak temin edildikten sonra elektronik hale getirilmeli (PDF formatında taranmalı) ve online başvuru formunun “Additional Information - Additional Documentation” sekmesine yüklenmelidir.
-
Islak imzalı/mühürlü temin edilmeyen belgeler mutlaka antetli kağıda düzenlenmeli ve belge numarası/sayısı, doğrulama kodu/adresi veya karekod içermelidir. Bu belgeler de online başvuru formunun “Additional Information - Additional Documentation” sekmesine yüklenmelidir.
4. Referans mektupları: 3 adet İngilizce referans mektubu iletilmesi gerekmektedir.
- Slate başvuru sistemi aracılığıyla internet üzerinden referans verecek kişi tarafından hazırlanacak olan mektuptur. Sisteme referans verecek kişinin e-posta adresi kayıt edildiğinde doldurulması gereken mektup otomatik olarak o kişiye gönderilecektir.
Slate başvuru sisteminde hazırlanıp gönderilmeyen referans mektupları, FLTA Programına başvuruda hiçbir şekilde kullanılamaz.
Elden kapalı zarfta, e-posta veya faks ile gönderilen referans mektupları kabul edilmemektedir. Eksik sayıda referans mektubu gönderen kişilerin başvurusu değerlendirmeye alınmayacaktır.
5. TOEFL iBT veya IELTS Akademik Sınav Sonuç Belgesi: Geçerli bir sınav sonuç belgesi başvuru belgelerine, online başvuru formunun "Score Reports" sekmesi aracılığıyla PDF formatında eklenmelidir. TOEFL iBT sınavının "Special Home Edition" formatı da kabul edilmektedir ve bu format için minimum puan, normal formatta olduğu gibi 79'dur. TOEFL ve IELTS sınavları, sınava giriş tarihinden itibaren 2 yıl geçerlidir. Geçerliliği sona ermiş sınav sonuç belgeleri kabul edilmeyecektir.
Eğer TOEFL veya IELTS sınavlarına yeni kayıt yaptıracaksanız;
- TOEFL iBT sınavı için B126 kurum kodumuzu kullanarak,
- IELTS sınavı için “IELTS Recognising Organisations” listesinden Komisyonumuzu seçerek,
resmi sınav sonucunuzu Komisyonumuza yönlendirebilirsiniz.
Eğer sonuç belgesi yerine kurum kodumuzu kullanarak bize sonucunuzu ilettiyseniz, online başvuru formunun "Standardized Test Scores" sekmesine girdiğiniz sınavın türünü (TOEFL ya da IELTS) ve tarihini yazın. Sınava bursun son başvuru tarihinden önce girmiş olmanız gerekmektedir.
6. Pedagojik formasyon belgesinin / geçerli alanlarda tezli ya da tezsiz yüksek lisans programına kabul alındığının onaylı kopyası veya bu eğitime başlandığını ve bu eğitimin en geç 2025 Haziran ayında tamamlanacağını belirten resmi yazı, online başvuru formunun “Additional Information - Supplemental Materials” sekmesine yüklenmelidir.
7. Nüfus cüzdanı: Nüfus cüzdanının önlü arkalı fotokopisi gereklidir. İlgili belgenin bir kopyası, online başvuru formunun “Additional Information - Country-Specific Materials” sekmesine 1 adet vesikalık fotoğraf ile yüklenmelidir.
8. Fotoğraf: Bir adet ve yeni çekilmiş vesikalık fotoğraf olmalıdır. 1 adet vesikalık fotoğraf, online başvuru formunun “Additional Information - Country-Specific Materials” sekmesine nüfus cüzdanı fotokopisi ile yüklenmelidir.
ÖNEMLİ: 1 Ekim 2024 tarihinde, yukarıda belirtilen belgelerden eksikleri olan veya kriterleri karşılamayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Başvuru ile ilgili olarak Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonuna verilen hiçbir evrak iade edilmez.
Başvurunuzu eksiksiz yaptığınızdan emin olmak için buradan Evrak Kontrol Listesini indiriniz.
- Tüm başvurular değerlendirildikten sonra, mülakatlara katılacak adaylar açıklanacaktır. Mülakatlar Ankara’da yapılacaktır. Olumlu ya da olumsuz, tüm adaylara e-posta ile dönüş yapılmaktadır.
- Mülakatları takiben, programa katılmaya hak kazanan adaylar açıklanacaktır.
- Adaylar programa seçildikten sonra, kendilerinden sağlık durumu geçmişi, muayene belgesi ve 31 Aralık 2026 tarihine kadar geçerli bir pasaport istenecektir.
1. Bursun süresi ne kadardır?
Bursun süresi 9 aydır.
2. Bursun miktarı ne kadardır? FLTA Bursu tüm masraflarımı karşılıyor mu?
Gidilen eyalete göre bursiyerlere yapılan aylık burs ödemesi miktarı değişmektedir. Burs, sağlık sigortası, Fulbright etkinlikleri masrafları, kalacak yer, yaşam giderleri ve gidiş-dönüş ulaşım desteğini kapsamaktadır.
3. Burs süresince nerede kalacağım?
Üniversitesine bağlı olarak yurt veya ev seçenekleri olmakla beraber, çoğunlukla bursiyerler kalacak yerleri kendileri ayarlamak durumundadırlar, ancak kampüse yakın olmaları istenmektedir. Üniversite yurtlarında kalmak veya ev kiralamak gibi farklı seçenekler değerlendirilebilir.
4. Eşimi ve çocuğumu yanımda götürebilir miyim?
Program kuralı gereği eş ve çocuklarınızı “dependent” olarak götürmeniz mümkün değildir. Eşiniz ve çocuğunuz sizi ancak turist vizesi alarak tatillerde ziyaret edebilirler.
5. Program bitiminde Fulbright Öğrenci Burs Programı’na başvuruda bulunabilir miyim?
FLTA Programınız sona erdikten sonra Fulbright Öğrenci Burs Programı’na başvurabilirsiniz. Ancak J-1 vizesi kuralı gereği FLTA Programınızın bitiminden sonra Türkiye’ye dönüp iki sene ikamet etmeniz gerekmektedir.
6. Amerika’da tatil olduğu zamanlarda Türkiye’ye gelebilir miyim?
Acil bir durum söz konusu olmadığı sürece, tatil zamanlarında da Amerika’da kalmanız gerekmektedir.
7. Bursa başvuru aşamasında istenen asgari not ortalaması şartı var mı?
Başvuru şartları arasında asgari not ortalaması şartı yoktur, ancak not dökümünüzü (transkript) başvuru paketinize eklemelisiniz.
8. Bursu kazandığım takdirde gideceğim üniversiteyi seçebiliyor muyum?
Hayır. Gideceğiniz üniversiteler Program yetkilileri tarafından belirlenmektedir. Önceki akademik yıllarda programa ev sahipliği yapmış üniversitelerin listesine buradan ulaşabilirsiniz.
9. Üniversiteden yeni mezun oldum ve son başvuru tarihinde bir kurumda çalışmıyorum. Bu durum bursa başvurumu engeller mi?
Hayır, bu durum başvurunuzu engellemeyecektir.