
Hubert H. Humphrey Programı
BURS BAŞVURUSU
AÇIK
SON BAŞVURU TARİHİ
07 Tem 2025
BURS SÜRESİ
1 akademik yıl
BURS KATEGORİSİ
Profesyonel Gelişim
Hubert H. Humphrey Burs Programı bir diploma programı olmayıp, kariyerlerinin ortasında, kamuya hizmet veren bir kurumda çalışan, liderlik özelliklerine sahip ve profesyonel gelişime açık yönetici, planlamacı ya da uzmanların başvuru yapabileceği bir burs programıdır. Programın akademik ve profesyonel gelişim olmak üzere iki yönü bulunmaktadır. Humphrey bursiyerleri, misafir edildikleri üniversitelerde takip ettikleri lisansüstü seviyedeki özel çalışma programlarının yanı sıra, mesleki ziyaretler, konferanslar, eğitim programları ve en az 6 haftalık stajı kapsayan profesyonel gelişim faaliyetlerine katılırlar.
Bu program için aşağıda belirtilen alanlarda burs verilmektedir:
İnsani ve Kurumsal Kapasite Geliştirme
- Ekonomi Politikaları ve Finans
- Kamu Politikası Analizi ve Kamu Yönetimi
- Teknoloji Politikası ve Yönetimi
Haklar ve Özgürlükler
- İletişim ve Gazetecilik
- Hukuk ve İnsan Hakları
Sürdürülebilir Doğal Kaynaklar
- Tarımsal ve Kırsal Kalkınma
- Doğal Kaynaklar ve Çevre Yönetimi
- Şehir ve Bölge Planlama
Gelişen Toplumlar
- Eğitim Yönetimi, Planlama ve Politikası
- Halk Sağlığı Politikası ve Yönetimi
- Madde Bağımlılığıyla Mücadele Eğitimi ve Politikası
Ağustos 2026’da başlayacak olan bursun süresi bir akademik yıldır. Program başlamadan önce bursiyerlerin, program yetkilileri tarafından uygun görüldüğü takdirde, İngilizce düzeylerini yükseltmelerine ve Amerika’ya uyum sağlamalarına yönelik 12 haftalık yoğun İngilizce programına katılmaları gerekebilmektedir.
Humphrey Burs Programı’na seçilenlere, gidiş-dönüş yol masrafları ile ABD’deki öğrenim ve yaşam giderlerini karşılamaya yetecek miktarda burs ve sağlık sigortası sağlanacaktır.
Bursun karşılığında zorunlu hizmet yoktur; ancak bursiyerlerin ABD’deki programlarını tamamladıktan sonra, ABD J-1 vizesi kuralı gereği, Türkiye’ye dönme zorunlulukları bulunmaktadır.
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak şarttır. Amerikan hükümeti tarafından verilen Yeşil Kart ya da Amerikan vatandaşlığı olan adaylar bursa başvuramazlar.
- Üniversite veya 4 yıllık bir yüksekokul mezunu olmak gereklidir.
- Son başvuru tarihinde 45 yaşından büyük olmamak gereklidir.
- İyi derecede İngilizce bilmek gereklidir (TOEFL iBT puanı en az 71 olacak düzeyde). İngilizce düzeyi iyi olmayan (TOEFL iBT puanı en az 65 olacak düzeyde) nitelikli adayların program öncesinde uzun süreli İngilizce eğitimi programına katılmaları şartı ile programa aday gösterilmeleri mümkündür. (Başvuru aşamasında herhangi bir sınav sonuç belgesinin verilmesi zorunlu değildir.)
- Kamu kuruluşlarında, kamu hizmeti veren özel sektör veya sivil toplum kuruluşlarında yetkili bir konumda yönetici, planlamacı veya uzman olarak halihazırda çalışıyor olmak gereklidir.
- Uzmanlık sahibi olunan alandaki politikaları yakından takip etmek; bulunulan kurum, şehir, bölge ya da ülkede, iyileştirmeye yönelik politika değişikliklerine katkı sağlamak gerekmektedir. Yapılan çalışmalar başvuru formunda detaylandırılmalıdır.
- Başvuru yapılan alanda, son başvuru tarihine kadar, en az 5 yıllık tam zamanlı iş deneyimi sahibi olmak gereklidir.
- Herhangi bir nedenle, ABD’de 3 yıldan uzun süre bulunan ve ABD’den dönüşünün üzerinden en az 4 yıl geçmemiş ve bu süre içinde, başvuru yaptıkları alanda tam zamanlı çalışmamış kişiler bursa başvuru yapamazlar.
- Temmuz 2026 tarihinden önceki son üç yıl içinde, ABD Dışişleri Bakanlığı'nın düzenlediği bir değişim programına katılmamış kişilere öncelik verilecektir.
- Temmuz 2026 tarihinden önce ABD'de lisansüstü bir programa 1 akademik yıl veya daha uzun süre kayıtlı olmamış kişilere öncelik verilecektir.
- Yönetim görevleri olan öğretim üyeleri ve araştırmacılar bursa uzmanlıkları dahilinde başvurabilirler. Başvurulabilecek program alanları için lütfen "Burs Detayları" sekmesini inceleyiniz.
- Yönetim görevleri olmayan öğretim üyeleri ve araştırmacılar sadece “Madde Bağımlılığıyla Mücadele Eğitimi ve Politikası” alanında başvuru yapabilirler. Bu kişilerin, yukarıda belirtildiği gibi, alanları ile ilgili politikaların iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapması beklenmektedir.
- Üniversite seviyesinde görev almayan öğretmenler Humphrey Burs Programı’ndan yararlanamazlar.
- Uzun süreli olarak yurt dışında görev yapmamış olan adayların başvurması teşvik edilir.
- Kadın adayların başvurması teşvik edilir.
Son Başvuru Tarihi: 2026-2027 akademik yılı Hubert H. Humphrey Programı için adayların “Başvuru Paketi” oluşturmaları ve bu paketi, en geç 7 Temmuz 2025 Pazartesi günü saat 23:59’a kadar "Başvur" butonundan erişebilecekleri başvuru sistemi (Slate platformu) aracılığıyla Komisyonumuz'a online ortamda göndermeleri gerekmektedir.
Başvuru paketinize elektronik olarak eklemeniz gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir:
Öncelikle Slate sisteminde bir hesap oluşturmanız ve online başvuru formunu doldurmanız gerekmektedir.
1. Başvuru Formu: Humphrey Burs Programı'na başvuru formu online sistemden (Slate başvuru sistemi) doldurulmaktadır. Sayfanın en üst bölümündeki “Başvuru” butonundan erişebileceğiniz online başvuru sisteminde, “Create an Account” seçilerek geçerli bir e-posta adresi ile kayıt olup bir şifre belirlemek ve sisteme kayıt olmak gerekmektedir. Bu sisteme farklı zamanlarda giriş yapıp formu güncellemek mümkündür.
Online başvuru formunun nasıl doldurulması gerektiği ile ilgili belgeye buradan ulaşabilirsiniz.
2. Diploma ve Transkript: Elde edilen ve devam etmekte olan tüm dereceler (lisans, yüksek lisans ve doktora) için transkriptinizin ve diplomanızın/öğrenci belgenizin elektronik bir kopyasını e-Devlet sistemininin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı - Transkript Belgesi Sorgulama ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı - Mezun Belgesi Sorgulama sekmesinden barkodlu ve karekodlu olarak temin etmeniz ve online başvuru formunun "Academic History - Transcripts" sekmesine yüklemeniz gerekmektedir.
e-Devlet’ten alınmayan belgelerin, transkript, diploma veya geçici mezuniyet belgesini düzenlemek ile yükümlü yükseköğretim kurumu (üniversite) tarafından hazırlanmış ve elektronik doğrulaması Komisyonumuz tarafından yapılabilecek şekilde sunulmuş olması gerekmektedir. Elektronik doğrulaması mümkün olmayan belgeler, geçerli sayılmayacaktır.
Önemli Not: Online başvuru formunun "Academic History - Transcripts" sekmesine bir seferde bir belge yüklenebilmektedir. Aynı sekmeye ayrı ayrı birden fazla belge yüklemek için tüm belgeleri tek bir dosyada birleştirebilirsiniz veya tek bir belge yüklemeniz sonrası sayfanın altındaki "Continue" butonuna tıklayabilirsiniz. Bu buton ile bir sonraki sayfaya geçtikten sonra "Academic History" sekmesine geri döndüğünüzde "Transcripts" altında yeni bir belge yükleyebileceğiniz "Add Another" seçeneği açılacaktır.
3. Referans Mektupları: Biri bağlı olunan bölüm yetkilisinden olmak üzere, 2 adet İngilizce yazılmış referans mektubu gerekmektedir.
- Tüm referans mektupları Slate başvuru sistemi aracılığıyla internet üzerinden gönderilmelidir. Sisteme referans verecek kişinin e-posta adresi kayıt edildiğinde, doldurulması gereken mektup otomatik olarak o kişiye gönderilecektir.
- Slate başvuru sisteminde hazırlanıp gönderilmeyen referans mektupları, Hubert H. Humphrey Burs Programı'na başvuruda hiçbir şekilde kullanılamaz.
- Elden kapalı zarfta, e-posta veya faks ile gönderilen referans mektupları kabul edilmemektedir. Eksik sayıda referans mektubu gönderen kişilerin başvurusu değerlendirmeye alınmayacaktır.
4. İş Deneyimi Belgesi: Bursa başvuranların, bağlı oldukları kuruluştan alacakları, bursun son başvuru tarihine kadar alanlarında en az 5 yıllık tam zamanlı iş deneyimi sahibi olduklarını/olacaklarını gösterir belge gerekmektedir. Son 5 yıl içerisinde farklı kurumlarda çalışmış kişiler, mevcut kurumlarından alacakları belgeye ek olarak, önceki kurumlarında kaç sene çalıştıklarını, yöneticilerinin ismini ve iletişim bilgilerini belirten bir dilekçe yazmalıdır.
Lütfen online başvuru formunun "Additional Information - Supplemental Materials" sekmesine bunu belirten bir elektronik imzalı/barkodlu resmi bir belge ekleyiniz.
5. İzin Belgesi: Bursa başvuranların, başvurularında sakınca olmadığına ve bursu kazandıklarında izinli sayılacaklarına dair bağlı oldukları kuruluştan alacakları belge gerekmektedir (Söz konusu belge kendilerine yurt dışına çıkışta izin verme yetkisine sahip olan en üst makamdan alınacaktır).
Lütfen online başvuru formunun "Additional Information - Supplemental Materials" sekmesine bunu belirten bir elektronik imzalı/barkodlu resmi bir belge ekleyiniz.
6. Nüfus Cüzdanı: Nüfus cüzdanının önlü arkalı fotokopisi gereklidir. İlgili belgenin bir kopyası, online başvuru formunun “Additional Information - Supplemental Materials” sekmesine 1 adet vesikalık fotoğraf ile yüklenmelidir.
7. Fotoğraf: Bir adet ve yeni çekilmiş vesikalık fotoğraf olmalıdır. 1 adet vesikalık fotoğraf, online başvuru formunun “Additional Information - Supplemental Materials” sekmesine nüfus cüzdanı fotokopisi ile yüklenmelidir.
Önemli Not: Online başvuru formunun "Additional Information - Supplemental Materials" sekmesine bir seferde bir belge yüklenebilmektedir. Aynı sekmeye ayrı ayrı birden fazla belge yüklemek için tüm belgeleri tek bir dosyada birleştirebilirsiniz veya tek bir belge yüklemeniz sonrası sayfanın altındaki "Continue" butonuna tıklayabilirsiniz. Bu buton ile bir sonraki sayfaya geçtikten sonra "Additional Information" sekmesine geri döndüğünüzde "Supplemental Materials" altında yeni bir belge yükleyebileceğiniz "Add Another" seçeneği açılacaktır.
8. Dil Sınavı Sonuç Belgesi: Var ise; TOEFL veya IELTS sınav sonuç belgesinin fotokopisi başvuru belgelerine eklenmelidir. TOEFL veya IELTS haricindeki İngilizce sınavlarına ait geçerli sonuçlar da başvuru aşamasında kullanılabilir. Bursa seçilen adayların, TOEFL belgeleri yok ise, ücreti Komisyonumuz tarafından karşılanacak olan TOEFL iBT sınavına girmeleri gerekecektir.
Adaylardan, programa seçildikten sonra yukarıda istenen belgelere ek olarak, sağlık durumu geçmişi ve muayene belgesi istenecektir.
ÖNEMLİ: Başvuru ile ilgili olarak Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonuna verilen hiçbir evrak iade edilmez.
- Başvuruları olumlu değerlendirilen adaylar, Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu’nun Ankara Merkez Ofisi’nde yapılacak İngilizce mülakata çağrılacaklardır. Mülakata çağrılan adayların Ankara’ya gidiş-dönüş yol masrafları ve diğer harcamaları kendilerine ait olacaktır.
- Geçerli bir TOEFL sınav sonucu olmayan adayların, seçim aşamasından sonra ücreti Komisyon tarafından karşılanacak olan TOEFL iBT sınavına girmeleri zorunludur.
- Adaylık sonrası bursu kazanan kişiler için Ankara’da bir bilgilendirme toplantısı yapılacaktır.
1. Bursun süresi ne kadardır?
Bursun süresi 1 akademik yıldır.
2. Bursiyerlerin kalacakları yerler nasıl ayarlanmaktadır?
Bursiyerler kalacak yerleri kendileri ayarlamak durumundadır. Programa ev sahipliği yapan kurumlardaki yetkililer bu konuda bursiyerlere yol gösterebilmektedir.
3. Bursiyerler program kapsamındaki staj eğitimlerini gittikleri üniversite aracılığı ile mi tamamlıyorlar?
Hayır. Bursiyerler, staj yapacakları kurumu ABD’ye gittikten sonra kendi olanakları ile ayarlamaktadırlar.
4. Eşimi ve çocuğumu yanımda götürebilir miyim?
Evet, ancak gidilecek üniversite belli olduktan sonra program yetkilileri ile mutlaka bu konuda görüşmek gerekmektedir. Eşiniz ve çocuklarınız siz ABD’ye gittikten sonra yanınıza gelebilirler. Uzun veya kısa süreli İngilizce eğitim programlarına katılmanız gerekirse, eş ve çocuklarınızı bu programlara beraberinizde götürmeniz hiçbir koşulda mümkün olmayacaktır. Fakat eşiniz ve çocuklarınız asıl programınız başladığında size katılabilirler. Eşiniz ve çocuklarınızın tüm masraflarını kendiniz karşılamanız gerekmektedir.
5. Hubert H. Humphrey Programı’nda yer alan ev sahibi üniversiteler hangileridir?
Ev sahibi üniversiteler hakkında bilgiye aşağıdaki web sitesinden ulaşabilirsiniz: https://www.humphreyfellowship.org/our-network/host-universities/.
6. Hubert H. Humphrey Programı hakkında daha fazla bilgiyi nereden edinebilirim?
https://www.humphreyfellowship.org/.