Logo Text

Nasıl Başvurabilirim?

Burs Başvuru Dönemi Kapanmıştır
Fulbright Akademik Araştırma Bursu’na gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz. 30 Ekim 2017’ye kadar olan evrak teslim süresi dolmuş ve 2018-2019 akademik yılı için başvuru dönemi kapanmıştır.

Aşağıda yer alan koşullar sadece bilgilendirme amaçlıdır. 2019-2020 akademik yılı burs duyurusu güncellemeleri için lütfen web sayfamızı takip ediniz.
Son Başvuru Tarihi: 2018-2019 akademik yılı Fulbright Akademik Araştırma Burs Programı için adayların “Başvuru Paketi” oluşturmaları ve bu paketi Komisyonumuzun Ankara Merkez Ofisi’ne ulaştırmaları gerekmektedir.

Elden ulaştıracaklar: En geç 30 Ekim 2017 Pazartesi günü Komisyonumuz’un Ankara Ofisine saat 17:00’ye kadar elden teslim edilmesi gerekmektedir.

Posta ile ulaştıracaklar: En geç 1 Kasım 2017 Çarşamba günü Komisyonumuz’un Ankara Ofisine ulaşacak şekilde 30 Ekim 2017 tarihinde kargoya verilmiş olması gerekmektedir.

Başvuru Paketinizi göndermek için özel kargo şirketi tercih etmenizi tavsiye ederiz. 1 Kasım 2017 tarihinden sonra elimize ulaşan başvurular kabul edilmeyecektir.

Gerekli tüm belgeleri, Başvuru Paketinizin içinde tek seferde gönderiniz. Başvuru Paketinize eklenmek üzere sonradan gönderilen belgeler kabul edilmeyecektir.

Başvuru paketinize eklemeniz gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir:

Öncelikle Embark sisteminde bir hesap oluşturmanız ve online başvuru formunu doldurmanız gerekmektedir.

1. Başvuru formu: Fulbright Akademik Araştırma Bursuna başvuru formu online sistemden doldurulmaktadır. Sağ üstte yer alan “Başvuru” bölümünden erişebileceğiniz online başvuru sisteminde, “Create an Account” seçilerek geçerli bir e-posta adresi ile kayıt olup bir şifre belirlemek ve sisteme kayıt olmak gerekmektedir. Kurumsal/üniversite e-posta adresi yerine üniversal bir e-posta adresi (gmail, hotmail, yahoo, vb.) kullanılması tavsiye edilmektedir. Başvuru sistemine farklı zamanlarda giriş yapıp formu güncellemek mümkündür. Başvuru online sistemden gönderildikten (submit) sonra başvuru formunun çıktısı alınıp başvuru paketine eklenmelidir.

2. Araştırma Projesi (Research) –  (Online başvuru formu 5. sayfa)

Başvuruda bulunan kişiler, araştırma projelerini İngilizce olarak çok ayrıntılı bir şekilde açıklamalı ve bu araştırma kapsamında şimdiye kadar neler yaptıklarını, çalışmanın aşamalarını, hangi aşamada neler yapacaklarını ve bu araştırmayı ABD’de ne şekilde yürüteceklerini belirtmelidir.

Araştırma projesi özetinin başvuru formundaki “Research” kısmına yazılması gereklidir. Araştırma projesi en fazla 5 sayfa olmalı ve 3500 kelimeyi geçmemelidir.

Ayrıca, başvuru formunun içerisinde detaylı olarak anlatılmış olan araştırma projesi önerisinin doktorasonrasi@fulbright.org.tr adresine de Word belgesi formatında gönderilmesi gerekmektedir. Bu kopya, isimsiz olarak değerlendirilmek üzere proje hakemlerine gönderileceğinden, dokümanda isim ve diğer kişisel bilgilerin kesinlikle yer almaması gerekmektedir.

3. İngilizce Özgeçmiş (CV) – (Online başvuru formu 6. sayfa)

4. Davet Mektubu (Letter of Invitation) – (Online başvuru formu 7. sayfa)

Başvuru sırasında, ABD’de araştırma yapılmak istenen kurumdan davet mektubu almış olmak gerekli değildir. Ancak davet aldığınız kurumlar var ise, davet mektubunuzu başvurunuza ekleyebilirsiniz.

Başvuru formunda iletişime geçtiğiniz ya da geçmeyi düşündüğünüz kurumları listeleyiniz.

5. Kaynakça (Bibliography) – (Online başvuru formu 12. sayfa)

Araştırma önerinizi hazırlarken kullandığınız kaynakların listesini ekleyiniz.

6. Diploma: Üniversite veya noterden resmi onaylı, İngilizce doktora diploması gerekmektedir.

7. TOEFL veya IELTS Sınav Sonuç Belgesi: Akademik düzeyde ileri derecede İngilizce bilgisi gereklidir. Bunu belgelemek için TOEFL iBT skorunun en az 75 veya IELTS skorunun en az 6 olması gerekmektedir. Sınav sonuç belgesinin geçerliliği için yıl sınırı bulunmamaktadır, ancak 2005 senesi öncesinde alınan sınav sonuçları kabul edilememektedir.

  • TOEFL iBT kurum kodu: B126
  • IELTS sonucunuzu iletmek için “IELTS Recognising Organisations” listesinden “Fulbright Commission Turkey” seçebilirsiniz.

Eğer “hardcopy” belge yerine kurum kodumuzu kullanarak bize sonucunuzu ilettiyseniz, başvuru paketine bunu belirten bir dilekçe ekleyiniz.

Doktora eğitimlerini ABD, Avustralya, İngiltere, İrlanda, Kanada veya Yeni Zelanda’da tamamlamış ya da eğitim dili İngilizce olan bir üniversite veya bölümde öğretim üyesi olan kişilerden İngilizce sınav sonuç belgesi talep edilmemektedir. Lütfen başvuru paketinize bunu belirten bir dilekçe ekleyiniz.

8. Nüfus Cüzdanı: Nüfus cüzdanının her iki yönlü fotokopisi gereklidir..

9. Kurumdan İzin Belgesi: Bursa başvuran kişiler, görev yaptıkları kuruluşlardan veya üniversitenin rektörlüklerinden alacakları, bursa seçildikleri takdirde kendilerine gerekli izinin verileceğini belirten resmi bir belge sunmalıdır.

Bu belge başvuranın çalıştığı kurumda göreve başladığı tarihi ve son beş yıl içinde toplam dokuz ay veya daha fazla süre ile ABD’de bulunup bulunmadığını da belirtmelidir. Çalıştığı kurumda beş yıldan az süreli görev yapan adaylar, hem eski hem şu anki işyerlerinden bu belgeyi edinmelidir.

10. Referans Mektupları : Başvuru sahibi 3 adet İngilizce yazılmış referans mektubu almalıdır. Referans mektupları iki şekilde sunulabilir:

  • Elektronik Referans Mektubu: Referans verecek kişi, referans mektubu formunu Embark başvuru sistemi aracılığıyla Internet üzerinden doldurup gönderebilir. Başvuru formunuzu doldururken sisteme referans verecek kişinin e-posta adresi kayıt edildiğinde bu form otomatik olarak o kişiye gönderilecektir. Referans verecek kişinin kurumsal e-posta adresi yerine üniversal e-posta adresi (gmail, hotmail, yahoo uzantılı) kullanılması tavsiye edilmektedir.
  • Elden Alınan Referans Mektubu: Referans mektuplarınızı elden alıp başvuru paketiniz ile beraber gönderebilirsiniz. Elden alınan referans mektubu formunu indirmek için tıklayınız. Mektuplar kapalı zarfta ve zarfın kapandığı kısım imzalı olmalıdır.

Bu iki formatın dışında bir formatta hazırlanmış referans mektupları Fulbright başvurularında hiçbir şekilde kullanılamaz. E-posta veya faks ile gönderilen referans mektupları kabul edilmemektedir.

11. Bir adet fotoğraf (arka yüzüne ad-soyad yazılması tavsiye edilir.)

Embark online başvuru formunda bulunan aşağıdaki belgeler, başvuru aşamasında istenmemektedir, ancak seçim aşamasından sonra gerekli olacaktır.

  • Embark İngilizce Yeterlilik Formu (Report on English Language Proficiency) – Embark başvuru formu – 8. sayfa

TOEFL ve IELTS sınav sonuç belgelerinden farklı olarak Embark sisteminde bulunan ayrı bir formdur.

  • Finansal Destek (Financial Support) – 9. sayfa
  • Vize (J-1 or J-2 visa) – 10. sayfa
  • Pasaport (Passport) – 11. sayfa

ÖNEMLİ: Başvuru ile ilgili olarak Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu’na verilen hiçbir evrak iade edilmez.

Başvurunuzu eksiksiz yaptığınızdan emin olmak için buradan Evrak Kontrol listesini indiriniz.

Online Başvuru ile ilgili  daha detaylı bilgi için buraya tıklayınız.

Başvurunuzun uygunluğu ile ilgili sorularınızı, sürecinizin sağlıklı ilerleyebilmesi için, başvuru sürecini tamamlamadan önce Eğitim Danışmanlığı Birimimiz ile görüşmeniz tavsiye edilir (advising@fulbright.org.tr, fulb-ist@fulbright.org.tr).

https://youtu.be/iosPSYArlB8