Logo Text

Nasıl Başvurabilirim?

Burs Başvuru Dönemi Kapanmıştır
Fulbright Doktora Sonrası Araştırma Bursu’na gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz. 14 Ekim 2016’ya kadar olan evrak teslim süresi dolmuş ve 2017-2018 akademik yılı için başvuru dönemi kapanmıştır.

Aşağıda yer alan koşullar sadece bilgilendirme amaçlıdır. 2018-2019 akademik yılı burs duyurusu güncellemeleri için lütfen web sayfamızı takip ediniz.

Son Başvuru Tarihi: 2017-2018 akademik yılı Fulbright Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı için adayların “Başvuru Paketi” oluşturmaları ve bu paketi Komisyonumuzun Ankara Merkez Ofisi’ne ulaştırmaları gerekmektedir.

Elden ulaştıracaklar: En geç 14 Ekim 2016 Cuma günü Komisyonumuz’un Ankara Ofisine saat 17:00’ye kadar elden teslim edilmesi gerekmektedir.

Posta ile ulaştıracaklar: En geç 17 Ekim 2016 Salı günü Komisyonumuz’un Ankara Ofisine ulaşacak şekilde 14 Ekim 2016 tarihinde kargoya verilmiş olması gerekmektedir. Başvuru Paketinizi göndermek için özel kargo şirketi tercih etmenizi tavsiye ederiz. 17 Ekim 2016 tarihinden sonra elimize ulaşan başvurular kabul edilmeyecektir.

Gerekli tüm belgeleri, Başvuru Paketinizin içinde tek seferde gönderiniz. Başvuru Paketinize eklenmek üzere sonradan gönderilen belgeler kabul edilmeyecektir.

Başvuru paketinize eklemeniz gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir:

Öncelikle Embark sisteminde hesap oluşturmanız ve online başvuru formunu doldurmanız gerekmektedir.

1. Başvuru formu: Fulbright Akademik Araştırma Bursuna başvuru formu online sistemden doldurulmaktadır. Sağ üst bölümdeki “Başvuru” butonundan erişebileceğiniz Embark başvuru sisteminde, “Create an Account” seçilerek geçerli bir email adresi ile kayıt olup bir şifre belirlemek ve sisteme kayıt olmak gerekmektedir. Bu sisteme farklı zamanlarda giriş yapıp formu güncellemek mümkündür. Başvuru online sistemden gönderildikten (submit) sonra başvuru formunun çıktısı alınıp başvuru paketine eklenmelidir.

Burs Programı olarak “Fulbright Visting Scholar Program;” burs kategorisinde iseAcademic Training / Researchopsiyonları seçilmelidir.

2. Araştırma Önerisi (Research Proposal) –  (Online başvuru formu 5. sayfa)
Başvuruda bulunan kişiler, araştırma önerilerimi İngilizce olarak çok ayrıntılı bir şekilde açıklamalı ve bu araştırma kapsamında şimdiye kadar neler yaptıklarını, çalışmanın aşamalarını, hangi aşamada neler yapacaklarını ve bu araştırmayı Amerika Birleşik Devletleri’nde ne şekilde yürüteceklerini belirtmelidir.

Araştırma önerisi özetinin başvuru formundaki Research kısmına yazılması gereklidir. Araştırma projesi en fazla 5 sayfa olmalı ve 3500 kelimeyi geçmemelidir.

3. İngilizce Özgeçmiş (CV) – (Online başvuru formu 6. sayfa)

Başvuruda bulunan kişilerin, varsa akademik çalışmalarının listesini CV’lerine eklemeleri beklenmektedir.

4. Davet Mektubu (Letter of Invitation) – (Online başvuru formu 7. sayfa)
Başvuru sırasında, ABD’de araştırma yapılmak istenen kurumdan davet mektubu almak gerekli değildir. Ancak davet aldığınız kurumlar var ise, davet mektubunuzu başvurunuza ekleyebilirsiniz. Başvuru formunda iletişime geçtiğiniz ya da geçmeyi düşündüğünüz kurumları listeleyiniz.

5. Bibliografya (Bibliography) – (Online başvuru formu 12. sayfa)

6. Diploma : Doktora diplomasının üniversiteden onaylı kopyası veya tez savunmasının başarıyla gerçekleştiğine dair üniversiteden resmi onaylı belge gerekmektedir.

7. Doktora Tez Araştırması: Doktora tezinizin bir kopyası başvuru paketine eklenmelidir.

8. TOEFL veya IELTS Sınav Sonuç Belgesi: Akademik düzeyde ileri derecede İngilizce bilgisi gereklidir. Bunu belgelemek için TOEFL iBT skorunun en az 75 veya IELTS skorunun en az 6 olması gerekmektedir. Başvuru yapan kişiler 14 Ekim tarihine kadar TOEFL veya IELTS sınavlarından birini girmiş olmalıdır.

TOEFL iBT kurum kodu: B126

(Eğer “hardcopy” belge yerine kurum kodumuzu kullanarak bize sonucunuzu ilettiyseniz, başvuru paketine bunu belirten bir dilekçe ekleyiniz.)

9. Nüfus Cüzdanı : Nüfus cüzdanının önlü – arkalı fotokopisi gereklidir.

10. Referans Mektupları : Başvuru sahibinin 3 adet İngilizce referans mektubu bulunmalıdır. Referanslardan biri mutlaka doktora tez danışmanı olmalıdır. Referans mektupları iki şekilde sunulabilir:

  • Elektronik Referans Mektubu: Referans verecek kişi, referans mektubu formunu Embark başvuru sistemi aracılığıyla Internet üzerinden doldurup gönderebilir. Başvuru formunuzu doldururken sisteme referans verecek kişinin e-posta adresi kayıt edildiğinde bu form otomatik olarak o kişiye gönderilecektir.
  • Elden Alınan Referans Mektubu: Referans mektuplarını elden alıp başvuru paketiniz ile beraber gönderebilirsiniz. Elden alınan referans mektubu formunu indirmek için tıklayınız.

Bunların dışında bir formatta hazırlanmış referans mektupları Fulbright bursları için hiçbir şekilde kullanılamaz. Mektuplar kapalı zarfta ve zarfın kapandığı kısım imzalı olmalıdır. E-posta veya faks ile gönderilen referans mektupları kabul edilmemektedir.

11. Bir adet vesikalık fotoğraf (arka yüzüne ad-soyad yazılması tavsiye edilir.)

Online başvuru formunda bulunan aşağıdaki belgeler, başvuru aşamasında istenmemektedir, ancak seçim aşamasından sonra gerekli olacaktır.

  • Embark İngilizce Yeterlilik Formu (Report on English Language Proficiency) – Embark başvuru formu – 8. sayfa
  • Finansal Destek (Financial Support) – 9. sayfa
  • Vize (J-1 or J-2 visa) – 10. sayfa
  • Pasaport (Passport) – 11. sayfa

ÖNEMLİ: Başvuru ile ilgili olarak Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu’na verilen hiçbir evrak iade edilmez.

Başvurunuzu eksiksiz yaptığınızdan emin olmak için buradan Evrak Kontrol listesini indiriniz.

Başvurunuzun uygunluğu ile ilgili sorularınızı, sürecinizin sağlıklı ilerleyebilmesi için, başvuru sürecini tamamlamadan önce Eğitim Danışmanlığı Birimimiz ile görüşmeniz tavsiye edilir (advising@fulbright.org.tr ya da fulb-ist@fulbright.org.tr).