Logo Text

Nasıl Başvurabilirim?

Son Başvuru Tarihi

26.09.2018

Son Başvuru Tarihi: 2019-2020 akademik yılı Fulbright Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı için adayların “Başvuru Paketi” oluşturmaları ve bu paketi Komisyonumuzun Ankara Merkez Ofisi’ne ulaştırmaları gerekmektedir.

Elden ulaştıracaklar: En geç 26 Eylül 2018 Çarşamba günü Komisyonumuz’un Ankara Ofisine saat 17:00’ye kadar elden teslim edilmesi gerekmektedir.

Posta ile ulaştıracaklar: En geç 28 Eylül 2018 Cuma günü Komisyonumuz’un Ankara Ofisine ulaşacak şekilde 26 Eylül 2018 tarihinde kargoya verilmiş olması gerekmektedir.

Başvuru Paketinizi göndermek için özel kargo şirketi tercih etmenizi tavsiye ederiz. 28 Eylül 2018 tarihinden sonra elimize ulaşan başvurular kabul edilmeyecektir.

Gerekli tüm belgeleri, Başvuru Paketinizin içinde tek seferde gönderiniz. Başvuru Paketinize eklenmek üzere sonradan gönderilen belgeler kabul edilmeyecektir.

Başvuru paketinize eklemeniz gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir:

Öncelikle Embark başvuru sisteminde hesap oluşturmanız ve online başvuru formunu doldurmanız gerekmektedir.

1. Başvuru formu: Fulbright Doktora Sonrası Araştırma Bursuna başvuru formu online sistemden doldurulmaktadır. Sağ üstte yer alan “Başvuru” bölümünden erişebileceğiniz Embark başvuru sisteminde, “Register” seçilerek geçerli bir e-posta adresi ile kayıt olup bir şifre belirlemek ve sisteme kayıt olmak gerekmektedir. Kurumsal/üniversite e-posta adresi yerine üniversal bir e-posta adresi (gmail, hotmail, yahoo, vb.) kullanılması tavsiye edilmektedir. Başvuru sistemine farklı zamanlarda giriş yapıp formu güncellemek mümkündür. Başvuru online sistemden gönderildikten (submit) sonra başvuru formunun çıktısı alınıp başvuru paketine eklenmelidir.

ÖNEMLİ: Burs programı olarak “Fulbright Visting Scholar Program;” burs kategorisinde ise “Academic Training / Research” opsiyonları seçilmelidir.

2. Araştırma Önerisi (Project Statement)
Başvuruda bulunan kişiler, araştırma önerilerini İngilizce olarak çok ayrıntılı bir şekilde açıklamalı ve bu araştırma kapsamında şimdiye kadar neler yaptıklarını, çalışmanın aşamalarını, hangi aşamada neler yapacaklarını ve bu araştırmayı ABD’de ne şekilde yürüteceklerini belirtmelidir.

Araştırma önerisinin, başvuru formundaki “Project Statement” kısmına yüklenmesi gereklidir. Araştırma projesi en fazla 5 sayfa olmalı ve 3500 kelimeyi geçmemelidir.

3. İngilizce Özgeçmiş (CV)

Başvuruda bulunan kişilerin, varsa akademik yayınlarını CV’lerine eklemeleri beklenmektedir.

4. Davet Mektubu (Letter of Invitation)
Başvuru sırasında, ABD’de araştırma yapılmak istenen kurumdan davet mektubu almış olmak gerekli değildir. Ancak davet aldığınız kurumlar var ise, davet mektubunuzu başvurunuza ekleyebilirsiniz.

Başvuru formunda iletişime geçtiğiniz ya da geçmeyi düşündüğünüz kurumları listeleyiniz.

5. Kaynakça (Bibliography)

Araştırma önerinizi hazırlarken kullandığınız kaynakların listesini ekleyiniz.

6. Diploma : Doktora diplomanızın üniversiteden/noterden onaylı kopyası veya tez savunmasının başarıyla gerçekleştiğine dair üniversiteden/noterden resmi onaylı belge gerekmektedir.

7. Doktora Tez Araştırması: Doktora tezinizin basılı bir kopyası başvuru paketine eklenmelidir.

8. TOEFL veya IELTS Sınav Sonuç Belgesi: Akademik düzeyde ileri derecede İngilizce bilgisi gereklidir. Bunu belgelemek için TOEFL iBT puanının en az 75 veya IELTS Akademik puanının en az 6 olması gerekmektedir.

Sınav sonuç belgenizin orijinalini ya da resmi onaylı bir kopyasını başvuru paketinize eklemeniz gerekmektedir. Fotokopi olan sonuç belgeleri kabul edilmemektedir. Eğer TOEFL veya IELTS sınavlarına yeni kayıt yaptıracaksanız;

  • TOEFL iBT sınavı için B126 kurum kodumuzu kullanarak,
  • IELTS sınavı için “IELTS Recognising Organisations” listesinden Komisyonumuzu seçerek,

resmi sınav sonucunuzu Komisyonumuza yönlendirebilirsiniz.

Eğer orijinal sonuç belgesi yerine kurum kodumuzu kullanarak bize sonucunuzu ilettiyseniz, başvuru paketine sınav tarihinizi belirten bir dilekçe ekleyiniz. Sınava bursa son başvuru tarihinden önce girmiş olmanız gerekmektedir.

Daha önce girilen sınavlar için sınav sonuç belgelerinin son başvuru tarihine kadar geçerli olması gerekmektedir (TOEFL ve IELTS sınavlarının 2 sene geçerliliği bulunmaktadır).

Hâlihazırda elinizde olan geçerli sonuç belgenizi taratarak Komisyonumuza e-posta ile iletmeniz halinde (advising@fulbright.org.tr), belgenizin doğruluğunu kontrol ettirip “aslı gibidir” onayı alabilirsiniz.

Doktora eğitimlerini ABD, Avustralya, İngiltere, İrlanda, Kanada veya Yeni Zelanda’da tamamlamış ya da eğitim dili İngilizce olan bir üniversite veya bölümde öğretim üyesi olan kişilerden İngilizce sınav sonuç belgesi talep edilmemektedir. Lütfen başvuru paketinize bunu belirten bir dilekçe ekleyiniz.

9. Nüfus Cüzdanı: Nüfus cüzdanının her iki yönlü fotokopisi gereklidir.

10. Referans Mektupları: Başvuru sahibi 3 adet İngilizce yazılmış referans mektubu almalıdır. Referans mektuplarından biri mutlaka doktora tez danışmanından alınmalıdır. Referans mektupları iki şekilde sunulabilir:

  • Elektronik Referans Mektubu: Referans verecek kişi, referans mektubu formunu Embark başvuru sistemi aracılığıyla Internet üzerinden doldurup gönderebilir. Başvuru formunuzu doldururken sisteme referans verecek kişinin e-posta adresi kayıt edildiğinde bu form otomatik olarak o kişiye gönderilecektir. Referans verecek kişinin kurumsal/üniversite e-posta adresi yerine üniversal bir e-posta adresi (gmail, hotmail, yahoo uzantılı) kullanılması tavsiye edilmektedir.
  • Elden Alınan Referans Mektubu: Referans mektuplarınızı elden alıp başvuru paketiniz ile beraber gönderebilirsiniz. Elden alınan referans mektubu formunu indirmek için tıklayınız. Mektuplar kapalı zarfta ve zarfın kapandığı kısım imzalı olmalıdır.

Bu iki formatın dışında bir formatta hazırlanmış referans mektupları Fulbright başvurularında hiçbir şekilde kullanılamaz. E-posta veya faks ile gönderilen referans mektupları kabul edilmemektedir.

11. Bir adet fotoğraf (arka yüzüne ad-soyad yazılması tavsiye edilir.)

Embark online başvuru formunda bulunan aşağıdaki belgeler, başvuru aşamasında istenmemektedir, ancak seçim aşamasından sonra gerekli olacaktır.

  • Finansal Destek (Financial Support/Budget)
  • Pasaport (Passport)
  • Kurumunuzdan İzin Yazısı (Letter of Support From Home Institution)

ÖNEMLİ: Başvuru ile ilgili olarak Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu’na verilen hiçbir evrak iade edilmez.

Başvurunuzu eksiksiz yaptığınızdan emin olmak için buradan Evrak Kontrol listesini indiriniz.

Başvurunuzun uygunluğu ile ilgili sorularınızı, sürecinizin sağlıklı ilerleyebilmesi için, başvuru sürecini tamamlamadan önce Eğitim Danışmanlığı Birimimiz ile görüşmeniz tavsiye edilir (advising@fulbright.org.tr, fulb-ist@fulbright.org.tr).